مسئول بسیج عشایر استان کرمانشاه اظهار کرد: زنان عشایر از جمله اقشار خدوم به انقلاب اسلامی هستند.
کد خبر: ۹۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 07 September 2015
تابناک کرمانشاه به نقل از صبریه، نبی احمدی مسئول بسیج عشایر استان کرمانشاه اظهار کرد: این زنان باوجود اینکه کم ترین امکانات را از سوی دولت دریافت می کنند، اما همواره بر پایداری و حمایت خود از انقلاب اسلامی تاکید دارند.

مسئول بسیج عشایر استان کرمانشاه یادآور شد: زنان عشایر علاوه بر وظیفه مادری با حج زیادی از امورات خانواده رو به ور هستند و وظیفه خطیری در چرورش فرزندان صالح دارند..

احمدی با بیان اینکه فرزندان خود را در تمام طول روز در کنار خود دارند، ادامه داد: این مادران فداکار حس مسئولیت پذیری نسبت به خانواده را از دوران طفولیت به فرزندان خود می آموزند.

این مسئول خاطرنشان کرد: نقش شیرزنان عشایر در تولیدات دامی انکار ناپذیر است و آنها سهم زیادی در اقتصاد خانواده خود دارند.

وی با اشاره به اینکه عشایر استان کرمانشاه از جمله اولین نفرات در دفاع از کشور بوده اند، تاکید داشت: در دوران جنگ تحمیلی زنان عشایر نقش حمایتی خاصی از دلاورمردان عشایری داشتند و به نحوی نقش این زنان فداکار فراموش ناشدنی است.

احمدی اضافه کرد: زنان عشایر با حفظ حجاب و لباس محلی خود همواره بر حفظ این دستور الهی تاکید داشته اند.

این مسئول تاکید داشت: یکی از فعالیت های زنان عشایر نقش آنها در تولید صنایع دستی است و این مسئله نشان از تلاش آنان برای حفظ فرهنگ سنتی ایرانی اسلامی و نمادهای فرهنگی است.

مسئول بسیج عشایر استان کرمانشاه یادآور شد: با وجود سختی های زندگی عشایر، بازهم زنان زحمت کش این قشر انقلابی سربلند و استوار بر به فعالیت خود ادامه می دهند و بر حفظ آداب و رسوم زندگی خود تاکید دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار