معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از ورود بیش از ۳۱۰۰۰ دانش آموز کلاس اولی به مدارس استان در سال تحصیلی۹۴- ۹۵ خبر داد.
کد خبر: ۹۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 20 September 2015
شهناز قره‌ تپه از افزایش بیش از ۳ درصدی تعداد دانش آموزان کلاس اولی در استان کرمانشاه طی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال یک هزار و ۳۵ دانش آموز کلاس اولی بیش از سال گذشته ثبت نام شده و به مدرسه می‌روند.

وی با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی برای کلاس اولیها چون سنوات گذشته یک روز زودتر از سایر پایه‌ها و ۳۱ شهریور برگزار می‌شود، از برگزاری جشن شکوفه‌های امسال به صورت نمادین در «مدرسه ابتدایی شاهد رستگار» واقع در میدان جلیلی کرمانشاه خبرداد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با یادآوری افزایش بیش از هزار نفری دانش آموزان پایه اول ابتدایی گفت: امسال بیش از ۳۱ هزار و ۲۰۰ دانش آموز کلاس اولی در مدارس دولتی و غیردولتی استان ثبت نام شده و به کلاس اول می روند.

وی، تعداد دانش آموزان پایه اول ابتدایی را طی سال گذشته ۳۰ هزار و ۲۲۳ دانش اموز اعلام کرد که با افزایش بیش از ۳ درصدی به بیش از ۳۱ هزار  ۲۰۰ دانش آموز رسیده است.

قره‌تپه تصریح کرد: از تعداد دانش آموزان سال گذشته حدود ۲۸ هزار و ۸۰۰ نفر در مدارس دولتی وحدود  یک هزار و ۴۰۰ نفر نیز در مدارس غیردولتی تحصیل کردند.

وی تصریح کرد: از این تعداد بیش از ۲۹ هزار و ۷۰۰ دانش اموز در مدارس دولتی و بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر در مدارس غیردولتی تحصیل خواهند کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در خصوص تعداد کلاسهای در نظر گرفته شده برای پایه اول ابتدایی طی امسال نیز گفت: سال گذشته  دو هزار و ۷۳۱ کلاس اول برای پایه اول ابتدایی تشکیل شد که امسال با افزایش ۳۵ کلاس به دو هزار و ۷۶۶ کلاس می‌رسد.

وی تعداد دانش آموزان مقاطع ابتدایی را در سال تحصیلی گذشته بیش از ۱۶۸ هزار نفر اعلام کرد و از پیش بینی حضور بیش از ۱۷۴ هزار و ۳۰ نفر برای سال تحصیلی ۹۴-۹۵ در مقطع ابتدایی خبر داد.

 ۳۱ شهریور ماه امسال، ۱۳ میلیون دانش آموز کلاس اولی در کل کشور به مدرسه می‌روند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار